1900

1908

Melitta Bentz vynalézá kávový filtr

 

1908

Melitta Bentz vynalézá kávový filtr

Vzniká první kávový filtr na světě: Melitta Bentz z německých Drážďan přichází s geniálním nápadem, jak dostat mletou kávu pryč ze šálků za použití papírového filtru: proráží otvor do spodní strany měděného šálku a přes něj překládá piják ze sešitu svého nejstaršího syna. S patentem na svůj vynález a 73 říšskými feniky jako základním kapitálem tato chytrá hospodyně 15. prosince nahlašuje v drážďanském obchodním rejstříku vznik společnosti M. Bentz.

1910

1910

První kulatý filtr

 

1910

První kulatý filtr

Stejně jako u prvního filtru má i tato druhá generace tři části: vyměnitelnou nálevku vody, tělo filtru a vyjímatelné sítko, na nějž se pokládá filtrační papír.

1920

1922

Melitta® přechází na červenozelenou

 

1922

Melitta® přechází na červenozelenou

Aby se odlišila od svých mnoha napodobitelů, začala společnost Melitta® od roku 1925 prodávat své filtry v balení s červenozelenou barevnou kombinací, která je pro ni charakteristická dodnes.

1930

1932

První logotyp Melitta®

 

1932

První logotyp Melitta®

Roku 1932 je název Melitta® poprvé představen v dnes klasickém logotypu a stává se tak ještě lépe rozpoznatelným. V roce 1937 se tento logotyp poprvé a naposled změnil. Dodnes je po celém světě symbolem přípravy kávy s použitím filtru.

První rychlé kávové filtry 


Kávový filtr získává svůj kónický tvar. Typická je pro něj kulatá plochá základna s otvory na průtok. S použitím příslušného lisu je plochý čtvercový list filtračního papíru vytvarován do správné podoby.

1937

Dokonalá kombinace

 

1937

Dokonalá kombinace 

Tvar porcelánového držáku filtrů se mění: Na spodní straně má teď štěrbinu. K tomuto novému tvaru pak byly nově vyvinuty a patentovány kávové filtry, které dnes známe jako kávové filtrační papíry. Tím je dosaženo dokonalého tvaru pro filtraci kávy.

1938

Melitta® přichází do kin

 

1938

Melitta® přichází do kin
V kinech se objevuje první reklamní film o rychlých kávových filtrech.
1950

1954

Zrození klasiky

 

1954

Zrození klasiky

Keramické nádobí a filtry Melitta® v pastelových barvách, které se roku 1954 začaly vyrábět v milionech kusů, jsou dnes vyhledávaným artiklem mezi sběrateli.  Jednoduché avantgardní tvary a barevné módní vzory jsou typickými rysy nádobí Melitta® v 60. a 70. letech.

1960

1960

Držák filtrů z plastu

 

1960

Držák filtrů z plastu

Melitta® vyvíjí držák filtrů vyrobený z plastu. Ten byl původně průhledný, ale brzy se začal vyrábět v mnoha barevných variantách. 

1962

Pro dokonalý požitek z kávy

 

1962

Pro dokonalý požitek z kávy
Aby byla řada jejích výrobků kompletní, začala společnost Melitta® roku 1962 nabízet i kávu. Byla mimochodem první pražírnou v Německu, která prodávala mletou kávu ve vakuovém balení. Káva se zpočátku praží v sídle společnosti v Mindenu.

1965

Káva a elektřina

 

1965

Káva a elektřina

Až do 60. let byla příprava kávy obřadem. Zrna bylo potřeba ručně namlít a kávu uvařit. První stroje na filtrovanou kávu odsunuly ruční přípravu stranou. Svým překapávačem typu 120 se Melitta® stala jedním z prvních prodejců elektrických kávovarů. Ve své době to byl nejrychlejší způsob, jak získat filtrovanou kávu. Osm šálků za pouhých šest minut – to žádný jiný kávovar nedokázal. 

1966

V Brémách vzniká Melitta® Kaffee

 

1966

V Brémách vzniká Melitta® Kaffee
Díky akvizici společnosti Carl Ronning, která pražila kávu v Brémách, se Melitta® roku 1966 stává velkou pražírenskou společností, jež dnes dosahuje největší produkce v celém tomto německém hlavním městě kávy.

Filtrování, které má systém


Systém 1x4® pro snadné přiřazení velikosti šálku ke správnému filtru.
1970

1979

Aromaboy®

 

1979

Aromaboy®

Aromaboy®, elektrický překapávač pro přípravu dvou šálků kávy, který se vyrábí dodnes, byl vyvinut a poprvé představen v roce 1979. 

1980

1987

Aroma Comfort

 

1987

Aroma Comfort

Překapávač Melitta® Aroma Comfort s odnímatelnou varnou deskou byl na německém trhu představen jako inovace v roce 1987. Další funkce, jako je automatické zastavení překapávání, vnější ukazatel hladiny vody a navíječ kabelu, které u tehdejších kávovarů ještě nebyly běžné, ještě dále vylepšily tento způsob přípravy skvělé kávy.

1989

Aroma Therm Plus

 

1989

Aroma Therm Plus 
První kávovar s termoskou, Aroma Therm Plus, se na trhu objevil v roce 1989. Speciální vakuová vložka z tvrzeného skla udržuje kávu zvlášť horkou. Již není nutné přelévat kávu ze skleněné konvice do termosky, aby vám její chuť vydržela co nejdéle. Vestavěný přepínač Plus Switch prodlužuje dobu vaření podle potřeby a zajišťuje maximální požitek z kávy i při malém množství.
1990

1991

Systém vaření v intervalech IBS I

 

1991

Systém intervalového spařování IBS I

V roce 1991 Melitta® na trh uvádí inovaci: systém spařování kávy v intervalech (IBS). S jedinečnou technologií spařování IBS je káva tak aromatická, jako kdyby byla připravována ručně. Vařící voda se nejprve shromažďuje v určené nádobě. Jakmile dosáhne požadovaného množství, otevře se ventil a voda kávou proteče jedním rychlým proudem, při němž zalije a zvíří mletá kávová zrna. Výsledkem je maximální požitek z kávy.

Melitta® Coffee – ocenění pro reklamu

Melitta® získává zlatou Effie, cenu za vynikající reklamu, kterou každý rok uděluje Asociace reklamních agentur.

1997

Patentovaný papír aroma-flow

 

1997

Patentovaný papír aroma-flow

Melitta® vyvíjí novou generaci filtračního papíru: filtrační papír Melitta® s patentovanou technologií aroma-flow. Tento papír je plně perforovaný. Umožňuje průchod všem jedinečným látkám rozpuštěným v kávě, ale přitom spolehlivě zadržuje nežádoucí sedlinu.

1998

Filtrační kávovary Melitta® Look®

 

1998

Filtrační kávovary Melitta® Look®

Přichází nová myšlenka: Filtrační kávovary Look® jsou sestaveny jako modulární systém. Je to model mnoha tváří, který umožňuje časté změny barev i moderních vzorů, přičemž tělo spotřebiče stejně jako jeho různá technická příslušenství zůstávají stejné.

1999

Televizní kampaň Melitta® „Otec a syn“

 

1999

Televizní kampaň Melitta® „Otec a syn“  

V září společnost Melitta® spouští novou televizní kampaň. Její spoty se točí kolem otce, syna a jejich chytrého voříška.

2000

2001

Cena Effie za televizní kampaň Melitta® „Otec a syn“

 

2001

Cena Effie za televizní kampaň Melitta® „Otec a syn“ 

Melitta® získává svou druhou zlatou Effie za televizní kampaň „Otec a syn“.

Single5®

V reakci na rostoucí počet malých domácností společnost Melitta® v roce 2001 představuje řadu Single 5®. Jedinečnou technologickou výhodou překapávače Single 5® je integrovaný speciální ventil, který zajišťuje optimální teplotu kávy již od prvního šálku.

Melitta® Cappuccino – káva à la veneziana


Řada Melitta® je doplněna speciální instantní kávou, Melitta® Cappuccino.

Nové kávové filtry pro ještě lepší požitek z kávy


Melitta® uvádí na německý trh inovativní kávové filtry Mild a Intensa pro jemnou respektive silnou chuť kávy.

2002

Výjimečný design

 

2002

Výjimečný design 

Sada kávového porcelánu M Collection od Melitta® získává cenu „red dot award 2002“ v kategorii produktového designu. Cena „red dot“ je jednou z nejvýznamnějších designových soutěží na celém světě a je považována za pečeť kvality špičkového designu.

Cena zákazníků pro Melitta® Cappuccino

Melitta® Cappuccino získává cenu spotřebitelů jako „Produkt roku 2003“.

2003

Nový požitek z kávy díky Melitta® Cappuccino

 

2003

Nový požitek z kávy díky Melitta® Cappuccino 
Melitta® Cappuccino je k dispozici ve třech nových variantách: Melitta® Classico Cappuccino – nádherně krémové s jemnou kávovou chutí, Melitta® Choco Cappuccino – s krémovou, plnou čokoládovou chutí a Melitta® White Cappuccino – mimořádně krémové a jemně mléčné.

2004

Zrnková 100% arabica BellaCrema® od Melitta®

 

2004

Zrnková 100% arabica BellaCrema® od Melitta®
Řada Melitta® je doplněna kávou pro plně automatické kávovary: BellaCrema®. 100% arabica zajišťuje dokonalé aroma a jemnou, sametovou cremu.
MyCup, Caffeo® a Look® II

Melitta uvádí na trh kapslové kávovary MyCup® (2004–2008), plně automatický kávovar Caffeo® a filtrační kávovar Look® II.

2007

Kávové kapsle od Melitta®: Harmonie® a Výběrová pro okamžitý požitek z kávy

 

2007

Kávové pady od Melitta®: Harmonie® a Výběrová pro okamžitý požitek z kávy  

Nové kávové pady pro páková espressa - rychlá a snadná příprava oblíbené kávy.

2008

Caffeo® II, Gourmet

 

2008

Caffeo® II, Gourmet 
Melitta představuje na trh plně automatický kávovar Caffeo® II a nové kávové filtry Gourmet se třemi různými aroma zónami.

2009

Nové přírůstky: Caffeo® Solo® a Look®.

 

2009

Nové přírůstky: Caffeo® Solo® a Look®.

Melitta představuje na trh plně automatické kávovary Caffeo Solo® a Caffeo® Lattea®, filtrační kávovar Look® III, rychlovarnou konvici Look® Aqua a zrnkovou kávu v bio kvalitě CremaPura.

Nejlepší značka: Melitta® BellaCrema®


Melitta BellaCrema® je časopisem LZ zvolena nejlepší značkou roku 2009.

2010

2010

Představení Caffeo® CI®, Enjoy®

 

2010

Představení Caffeo® CI®, Enjoy®

Melitta uvádí na trh plně automatický kávovar Caffeo® CI® a filtrační kávovar Enjoy®

Ocenění pro Melitta®

Plně automatické kávovary Caffeo® Solo® a Caffeo® Lattea® získávají cenu Plus-X-Award. Nový Caffeo® Solo® také vyhrává cenu red dot za rok 2010.



2011

Timon, barista u Melitta®

 

2011

Timon, barista u Melitta® 

Timon otevírá nový kávový bar Melitta® a s ním spouští novou kampaň. 

Představení kapslí BellaCrema®


Na základě úspěšného produktu BellaCrema® Melitta představuje v létě 2011 kapsle BellaCrema®.